2 استراتژی ایچیموکو – کاربردی و پولساز

با سرچ در اینترنت روش های زیادی از سیگنال گیری با ایچیموکو را خواهید یافت. در این مقاله می خواهم دو استراتژی ایچیموکو که بتوانید از آنها واقعا استفاده مفید داشته باشید را شرح دهم. پس با دقت ادامه این مقاله را بخوانید.

نکات ایچیموکو قبل از شروع آموزش

قبل از پرداختن به تحلیل تکنیکال به کمک اندیکاتور ایچیموکو ، لازم می دانم که این نکته را در مورد ایچی بگویم. اندیکاتور ایچیموکو ابزاری بسیار قدرتمندتر و کامل تر از هر اندیکاتور دیگه ای می باشد که تا به حال شناخته اید! شاید این گفته را اغراق آمیز بدانید، اما این را بعد از سال ها تجربه کار کردن با انواع اندیکاتورها گفته ام. همچنین این فقط گفته من نیست بلکه صدها تریدر حرفه ای ایچیموکو از کشورهای مختلف، بر سر این گفته، اتفاق نظر دارند.

از کاربردهای اندیکاتور ایچیموکو این است که نیاز به رسم خطوط پرایس اکشن، دید کاملا منطقی پرایس را به شما بدهد و با ابزارهایی که در خود دارد، علاه بر این که جهت کلی بازار را نشان می دهد، می تواند سیگنال های بسیار دقیق ونقطه ای را به شما بدهد که واقعا خودم هم از دقت عجیب سیگنال ها، هنوز هم حیرت زده می شوم.

استراتژی ادامه روند با ایچیموکو

این روش را ساده ترین و شاید آماتورانه ترین سبک معاملاتی ایچیموکو بشناسید. اما مهم این است که این روش واقعا جواب گوی سودسازی معاملات شما خواهد بود. در عین سادگی، بسیار مفید و جذاب است. می خواهم این روش را خیلی سریع برای شما در ادامه توضیح دهم.

نکته: این مثال را برای حالت نزول در نظر گرفته ام و برعکس این حالت هم برای حالت صعود، صدق می کند.

نکته 2: این روش بر روی جفت ارزها در فارکس و در تایم یک روزه، تست شده و نتیجه بخش است. لطفا شما هم برای این تایم فریم، از این روش استفاده کنید.

هرگاه قیمت و کندلی توانست با قدرت، از ابر ایچیموکو عبور کند وابر را به سمت پایین بشکند، جهت بازار نزولی است و شما می توانید از سیگنال های سل استفاده کنید.و خود این شکست هم می تواند سیگنال سل بسیار قدرتمندی باشد.

در تصویر زیر، نشان داده شده که کجا قیمت توانسته کندلی نزولی و مومنتم دار قوی را در جهت فروش، زیر ابر کومو ثبت کند.

2 استراتژی ایچیموکو – کاربردی و پولساز

همانطور که در تصویر بالا می بیندی، قیمت بعد از شکست ابر کومو در جهت نزول، ریزشی شده و ما می توانسیتیم بعد از آن کندل قوی نزولی، وارد معاله ی سل شویم.

ما تا جایی می توانستیم با این سل همراه باشیم و از فروش سود کسب کنیم، که قیمت مدام زیر کیجنسن قرار دارد و زمان خارج شدن از معامله هم به این صورت است که هر زمان قیمت، کندلی قوی و صعودی را با شکستن کیجنسن، در جهت صعود بست، باید سیو سود کنیم و از معامله خارج شویم.

همانطور که مشاهده کردید، این روش بسیار ساده و آسان است و می تواند برای شما بسیار پولساز باشد، به شرط اینکه خیلی با دقت، گذشته بازار را چک کنید، این روش را تمرین کنید و سعی کنید، با سبک خودتان آن را شخصی سازی کنید.

البته ریزنکته هایی هم برای این روش وجود دارد، که آنها را در دوره آموزش ایچیمو در سایت هشتصد، می توانید ببیند و به رایگان از این دوره استفاده کنید.

چقدر می توان به سیگنال های ایچیموکو اعتماد کرد؟

در سبک استراتژی بالا، مثال برای حال نزول داده شد که شما می توانید برعکس این حالت را هم برای حالت خرید در نظر بگیرید و از آن بهره ببرید. ایچیموکو در این روش، در تایم روزانه بسیار دقیق و کم اشتباه ظاهر می شود. سیگنال خرید و فروش به کمک ایچیموکو را باید جز کم خطا ترین روش های ممکن در فارکس بدانید، زیرا در نهایت، خودتان به این نتیجه خواهید رسید!

استراتژی برگشت قیمت با ایچیموکو

استراتژی تعیین حمایت و مقاومت در ایچیموکو را روشی بسیار جذاب، ساده و کابردی را در این سبک از معاملات خواهید یافت. به این روش خیلی با دقت توجه کنید و سعی کنید به صورت عمیق متوجه این استراتژی ایچیموکو شوید. در این روش، ما می خواهیم برگشت روند ها را بگیریم.

هرگاه در گذشته قیمت، ابرهای کومو قله ها یا دره هایی را نشان می دهد، دقیقا این قله ها و دره ها، می تواند درآینده تعیین حمایت و مقاومت در ایچیموکو را نشان دهند. به تصویر زیر دقت کنید.

2 استراتژی ایچیموکو – کاربردی و پولساز

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، در ناحیه آبی رنگی که در بالای تصویر مشخص شده، کاملا واضح است که این ناحیه مقاومتی بر اساس قله ابر، تا قله کندل ها، مشخص شده است. همانطور ناحیه آبی رنگ پایین هم کاملا مشخص است که چگونه مشخص شده است.

درآینده که قیمت به این ناحیه ها برسد، می توان در جهت عکس قیمت معامله باز کرد و وارد خرید و یا فروش شد. در تصویر، فلش های نارنجی رنگ نشان می دهند که در کجاها می توانستیم وارد معامله خرید یا فروش شویم.

البته این روش بسیار جذاب و سودساز است که خود من شخصا بسیار از آن استفاده می کنم. اما نکات ریز زیادی هم دارد که توصیه می کنم برای استفاده و درک این نکات، دوره آموزش ایچیموکو سایت هشتصد را حتما ببینید. امیدوارم این دو روش که به صورت خیلی خلاصه در اینجا توضیح داده شد، برای شما جرقه روشی پولساز را زده باشد و مفید واقع شود.

در تحلیل تکنیکال به کمک اندیکاتور ایچیموکو ممکن است روش های سیگنال گیری زیادی را مشاهده کنید که برای شما جذاب به نظر بیاید. اگر این چنین بود باید بگویم که بله، شما در مسیر درست درک ایچی قرار دارید. سیستم شگفت انگیز ایچیموکو آنقدر بزرگ و پر رمز و راز است که هر هفته ممکن است روشی جدید را در دل خود به شما نشان دهد و دنیای ترید شما را بسازد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *