سیاست ها و خطرات بروکر ایکس چیف

بروکر ایکس چیف از سال 2022 کمابیش در بازار فارکس ایران مطرح شد و در سال 2023 موفق شد که به یکی از محبوب ترین بروکرها در ایران تبدیل شود. در این مقاله لازم بود که هم از سیاست های جالب این بروکر بگوییم و هم در مورد خطرات xchief صحبت کنیم.

نحوه آشنایی ما با ایکس چیف

در سایت هشتصد علاوه بر اینکه بروکرهایی که به ایرانیان خدمات ارائه می دهند را مورد بررسی تخصصی قرار می دهیم، بسیاری از بروکرهای خارجی که اصلا حاضر به کار کردن با ایران نیستند را هم، زیر نظر داریم و در مورد بسیاری از آنها در سایت هشتصد مقاله نوشته ایم. در اوایل سال 2022 بود که ما با جستجو در بین بروکرها خارجی، نام فارکس چیف را دیدیم و وب سایت این بروکر را باز کردیم.

در حالی که فکر نمیکردیم فارکس چیف به ایران خدمات بدهید، با پرسش از پشتیبانی آن، متوجه شدیم که بله، forex chief برای کار کردن در ایران مشکلی ندارد و می توانیم به عنوان یک ایرانی در آن حساب باز کنیم.

وقتی به معرفی و بررسی بروکر فارکس چیف پرداختیم، متوجه شدیم که مالک اصلی این بروکر که روس بود، یکی از 20 مرد برتر حوزه بروکرداری در جهان هست و شخصیتی فوق العاده حرفه ای دارد. با شناختی که از این شخص داشتیم، پیشبینی کردیم که فارکس چیف اگر بخواهد به صورت جدی در ایران، فعالیت کند، احتمالا در کمتر از 3 سال، به بزرگ ترین و مشهورترین بروکر در ایران تبدیل خواهد شد.

سیاست های بروکر ایکس چیف در ایران

از آنجایی که بروکر ایکس چیف، با پشتوانه مالی بسیار قدرتمندی وارد فارکس شده بود، توان استخدام حرفه ای ترین پرسنل کاری را داشت و در ایران هم سعی کرد حرفه ای ترین افراد این حوزه را برای بخش فارسی زبان خودش به استخدام در بیاورد.

تیم تحقیقات قدرتمند این بروکر، خیلی سریع متوجه علاقه مندی های ایرانی ها به معاملات کوتاه مدت و اسکلپ شد و خیلی سریع مقدار اسپرد خودش را کاهش داد. در اولین اقدام حساب های این بروکر به حساب هایی کاملا رقابتی را دیگر بروکرهای مطرح در ایران، درآمد و سعی کرد قدری از آن ها بروکرها بهتر باشد.

در دومین اقدام، این بروکر روی پشتیبانی فارسی خودش کار کرد و تیم فارسی زبان بسیار خوبی را برای این کار قرار داد. سرعت پشتیبانی فارسی ایکس چیف در حال حاضر از همه بروکرها بیشتر است و همیشه زیر یک دقیقه به شما پاسخ خواهند داد.

سیاست بعدی ایکس چیف، این بود که بونوس های خلاقانه و جذابی را برا جذب تریدرها معرفی کند. البته این بونوس ها طوری طراحی شدند که کاربردی باشند و برای اولینت بار ما مشاهده کردیم که تریدرهای حرفه ای هم از بونوس های ایکس پچیف استفاده می کنند.

مثلا طرح لویالتی یا بیمه سرمایه که در ایکس چیف مطرح شد، بسیار مورد توجه قرار گرفت و بعدا مشاهده کردیم که چندین بروکر دیگر سعی کردند بونوس های ایکس چیف را کپی برداری کنند.

هدیه های بروکر ایکس چیف

کی از سیاست های بسیار هوشمندانه ایکس چیف این بود که شروع کرد به بهانه های مختلف برای تریدرها، هدیه می فرستاد و این کار باعث محبوبیت این بروکر در بیت تریدرها شد.

البته خیلی از بروکرها این اقدامات را انجام داده اند؟ اما فرق ایکس چیف این است که همه آپشن ها را در بالاترین حد از کیفیت ارائه داد و خیلی گسترده این سیاست ها را با سرعت بالا انجام داد. این سبک کاری ایکس چیف به نحوه مدیریت مثال زدنی این بروکر بر میگردد.

دلیل تغییر نام بروکر از فارکس چیف به ایکس چیف

در اواخر سال 2022 و ابتدای 2023 بسیاری از بروکرهایی که در نام برنتد خودشان، واژه فارکس ار داشتند، تغییر نام دادند و در اصطلاح ری‌برندینگ کردند. برای مثال بروکر لایت فارکس به لایت فایننس و اوپو فارکس هم به اوپوفایننس تغییر نام داد. فارکس چیف هم همین اقدام را داشت و به ایکس چیف تغییر نام داد. دلیل تغییر نام در این بروکرها هم سیاست مخالفت برخی از کشورها، با بودن واژه فارکس در نام بروکر برمی گردد.

تغییر رگولاتور به نفع ایرانی ها!

یکی از اقدامات بروکر ایکس چیف که باز هم به نفع ایرانیان است، این بود که ایکس چیف رگوله قبلی خودش را تغییر داد. رگوله ی قبلی این بروکر، از جمله رگولاتورهای سخت گیری بود که همیشه این خطر وجود داشته که xchief را از کار کردن با ایرانی ها منع کند که الان دیگر این نگرانی وجود ندارد و این مشکل با تغییر به یک رگولاتور میانه روتر، حل شد.

خطرات بروکر xchief

در اوایل سال 2022 یکی از نگرانی های ما در مورد ایکس چیف این بود که این بروکر در سیاست های کاری خودش ریسک های زیادی را به نظر می رسد که انجام می دهد. این که یک بروکر برای جذب مشتریان هزینه های زیادی میپردازد و قاعدتا بالا بردن سطح کیفیت همه خدمات و دادن بونوس هایی که به شدت به نفع تریدرها بود و یه جورایی بروکر انگار از جیب خودش میگذشت، این نگرانی ما را توجیه می کرد که نکند ایکس چیف در نهایت، دار مشکل مالی شود.

اما بعد از اینکه مالک این بروکر را شناختیم، فهمیدیم که اول پشتوانه مالی ایکس چیف نسبت به بقیه بروکرها بسیار بزرگ تر و قوی تر است و تا حد زیادی این نگرانی برطرف شد. با گذشت زمان هم وقتی تریدهای زیادی جذب ایکس چیف شدند و این بروکر در نهایت موفق شد که با راضی نگه داشتن تریدرها احساس امنیت را به جامعه منتقل کند، این بروکر از سال 2023 روی دور سودآوری خوبی افتاد و نگرانی های اولیه ما نه تنها برطرف شد، بلکه به پیش بینی ای که گفته بودیم در آینده ای نزدیک، بروکر xchief به پرمخاطب ترین بروکر در ایران تبدیل می شود، نزدیک شده ایم.

در حال حاضر باید ایکس چیف را جزو پنج بروکر پر مخاطب و مطرح ایران بدانیم که این سرعت از پیشرفت بروکر، واقعا برای ما جالب بود.

بزرگ ترین هدیه ایکس چیف به ایرانی ها

از دید سایت هشتصد، بزرگ ترین هدیه ایکس چیف به ایرانی ها این بود که باعث شد مابقی بروکرها به خودشان بیایند و سطح رقابت آنان برای جذب مخاطب بیشتر، به شکل غیر قابل انکاری افزایش یابد. این رقابت باعث شد که به صورت کلی، تریدرهای ایرانی کیفیت بسیار بیشتری را نسبت به گذشته، از بروکرها مشاهده کنند. از این جهت ما بروکر ایکس چیف را باید تحسین کنیم که این رقابت را برای ارائه خدمات بهتر، افزایش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *