مزایای فارکس چیست؟

مزایای فارکس برای تریدرهای قدیمی بازار، کاملاً مشهود است. برای ورود به این عرصه بهتر است اطلاعات لازم در این زمینه را با خواندن این مقاله بدست آورید.

مزایای فارکس

در بازارهای فارکس مزایا و معایب بسیاری وجود دارند که حضور در این عرصه ها را با شرایط خاص برای کاربران میسر می سازد. معامله گران این بازارهای اقتصادی از این بازار برای کسب سود بیشتر استفاده می کنند. اما برای این منظور ابتدا باید اطلاعات کاملی در مورد آن ها داشته باشند. استفاده از این سیستم ها سبب رشد و موفقیت معامله گران شده و شکست های آن ها را افزایش می دهد. در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص این سیستم ها ارائه می دهیم.

مزایای فارکس چیست؟
فارکس

مزایای مهم فارکس

در این بخش مزایای این سیستم را به صورت لیست وار معرفی کرده ایم. سپس به بررسی کلی هر یک از آن ها می پردازیم. در صورتی که در این عرصه های مالی فعالیت دارید، بد نیست که با ماهیت هر یک از این مزیت ها آشنایی بیشتری داشته باشید.

  1. قابلیت انعطاف پذیری برنامه فارکس
  2. قابلیت کنترل فردی
  3. برنامه ها و حساب های تمرینی سیستم فارکس
  4. شفافیت کلی برنامه
  5. هزینه های معاملاتی
  6. قدرت اهرم ها
  7. نقد شوندگی بالا
  8. عدم مداخله در سیستم های مرکزی فارکس
  9. فعال بودن بازارهای آن به صورت بیست و چهار ساعته
  10. گزینه های معاملاتی پیش رو

در ادامه هر یک از این مزیت ها را بررسی کرده و اطلاعات شما را در این خصوص افزایش می دهیم.

مزایای فارکس چیست؟
مزایای فارکس

بررسی ویژگی انعطاف پذیری سیستم فارکس

معامله گران این عرصه های اقتصادی، به سادگی می توانند در هر ساعت از شبانه روز در این سیستم سرمایه گذاری کرده و مبادلات خود را انجام دهند. البته فارکس در روزهای تعطیل رسمی میلادی، فعالیت ندارد و این یک استثنا در روال کاری این برنامه محسوب می شود.

با وجود این قابلیت مهم در سیستم فارکس، کسانی که در طول روز خود مشغله های کاری و اداری دارند، به سهولت می توانند در ساعات استراحت خود وارد برنامه شده و مبادلات تجاری خود را دنبال کنند. آن ها می توانند در ساعات غیر اداری نیز از قابلیت ها و امکانات موجود در این برنامه بهره ببرند. همچنین می توانند بهترین استفاده ها را از این سیستم حرفه‌ای داشته باشند.

این دسته از مزایای فارکس آزادی عمل بیشتری به مخاطبین آن می‌دهد. در واقع  می‌توانند در ضمن فعالیت‌های مالی و تجاری و پیروی از قوانین موجود، بر اساس زمان بندی مشخص فعالیت‌های خود را در طول روز اجرا کنند. این بازارها محل به خصوصی برای تریدرها تعیین نکرده و هرکس می‌تواند، از راه دور نیز فعالیت‌های مالی خود را انجام دهد. ساعت کار شناور آن و عدم حضور رئیس برای این سیستم حرفه‌ای از مهمترین مزایای استفاده از فارکس به شمار می‌رود.

قابلیت کنترل فردی فارکس

یکی از مهمترین مزایای فارکس که توجه بسیاری از مشغولین در این بازارهای تجاری را به خود جلب کرده، قابلیت کنترلی است که در اختیار مصرف کنندگان قرار داده می شود. در این برنامه خود اشخاص کنترل تک تک معاملات را بر عهده گرفته و با این روش نظارت مطلوب تری بر روند فعالیت های اقتصادی خود خواهد داشت.  این قابلیت برای تریدرهای فعال این عرصه مزایای بی شماری خواهد داشت. افراد می توانند، با آزادی عمل و آگاهی کامل برای شرکت در این بازارهای مالی گسترده اقدام کنند. حجم معاملات انجام شده در این بازار در طول هر روز در حدود 6 تا 10 تریلیون دلار محاسبه می شود که رقم قابل توجهی است. به این ترتیب تریدرها می توانند، بر پایه دانش و مهارت های فردی خود در این حوزه عمل کرده و بهترین تصمیمات را برای کسب سود بیشتر اتخاذ کنند.

این مسئله سبب افزایش کنترل معامله گران در روند فعالیت  اقتصادی خواهد شد و بازدهی مالی این عرصه را برای آن ها افزایش می دهد. شما می توانید، به بخش های مختلف موجود در این بازارها مراجعه کرده و کلیه فعالیت های موجود در آن را مورد بررسی قرار دهید. این مسئله از نظر روانشناسی سرمایه گذاری نیز بسیار مهم تلقی شده و از مهمترین مزایای فارکس به شمار می رود. به همین خاطر شمار حاضرین در این عرصه های اقتصادی هر روز در حال افزایش است.

مزایای فارکس چیست؟
مزایای فارکس

وجود حساب های تمرینی در سیستم فارکس

یکی دیگر از مهمترین مزایای فارکس که در بازار بسیار مورد توجه قرار گرفته، حساب های تمرینی است که در کمترین سیستمی وجود دارد. به همین خاطر نیز حاضرین در این بازارهای مالی اغلب تجربه بیشتری داشته و در زمان های حساس و بحران های اقتصادی تصمیمات بهتری می گیرند. کسانی که به تازگی وارد دنیای تجارت الکترونیک شده اند و افرادی که به عنوان تریدر نوپا شناخته می شوند، اغلب از این قابلیت های فارکس بهره مند شده و مزایای بی شماری از آن به دست می آورند.

این افراد غالباً تجربه کافی در این حوزه نداشته و یک مبتدی محسوب می شوند. به همین خاطر با نوساناتی که در این بازارها سرمایه آن ها را دگرگون می کند، ناآشنا هستند. این افراد از حساب های نمایشی یا دمویی که در بازارهای عادی و نمودارهای زنده مطابقت دارد، استفاده کرده و کمتر از قابلیت های مهم موجود در این برنامه ها آگاهی دارند. به همین خاطر این نسخه های دمو و تمرینی برای آن ها ارائه شده که تجربه بیشتری به دست بیاورند و به یک تریدر حرفه ای تبدیل شوند.

حضور در این عرصه های تمرینی هیچ گونه خطری نداشته و برای ارزیابی سطح مهارت های مبتدیان این عرصه مورد استفاده قرار می گیرند. طراحی این برنامه بسیار جذاب است و هر فرد به سادگی می توان از این نسخه های دمو استفاده کند. با استفاده از آن می توانید اطلاعات خود را به روز کرده و به سازماندهی مهارت های خود برای حضور در این عرصه بپردازید.

مزایای فارکس چیست؟
مزایای فارکس

شفافیت برنامه فارکس

یکی دیگر از مهمترین مزایای فارکس، شفافیت امور مالی آن است که اعتماد سرمایه گذاران این حوزه را افزایش می دهد. در این بازارها انحصار مالی نزدیک به صفر است و همه می توانند، در همه عرصه های سرمایه گذاری آن شرکت کنند. به همین خاطر در صورتی که کوچکترین تغییری در روند قیمت گذاری هر سهام ایجاد شود، می توان آن را نتیجه سلیقه همه سرمایه گذاران حاضر در این بازار دانست. به عبارت بهتر این تغییر قیمت ها خواست جمعی همه فعالان فارکس می باشند.

در این بازارها عرضه و تقاضا در انحصار کسی قرار ندارد و این مسئله اعتماد به این برنامه را در میان مصرف کنندگان روز به روز افزایش می دهد. در فارکس هیچ کس نمی تواند، نرخ ارزی را در دست بگیرد و آن را به سلیقه شخصی خود کنترل کند. کلیه این موارد نشان دهنده شفافیت قابل توجه این برنامه بوده و زمینه ساز افزایش اعتماد مردم به آن هستند.

بسیاری از بانک های بزرگی که در جوامع مختلف اداره می شوند، خود نرخ ها را تغییر می دهند. این مسئله آسیب های بسیاری به پیکر اقتصادی جامعه وارد می کند. این واقعیت تلخ بسیاری از سرمایه گذاران را برای انصراف از این بازارهای مالی ترغیب کرده است. آن ها اغلب وارد بازارهایی مانند فارکس می شوند. داده های سیاسی و اقتصادی هیچ تاثیری بر این بازارهای مالی نداشته و به این ترتیب روند منصفانه تری در سرمایه گذاری افراد طی می شود. در این بازارها فعالانی که بیشترین نرخ ارز را در دست دارند، قیمت آن ها را تغییر می دهند.

مزایای فارکس چیست؟
مزایای فارکس

مزایای هزینه معاملات فارکس 

مزایای فارکس در زمینه هزینه معامله هایی که در این برنامه انجام می شود نیز گوشه ای از محاسن این سیستم را به سرمایه گذاران نشان می دهد. در هر یک از عرصه های تجاری میزان مشخصی نقدینگی وجود دارد. اما این روزها بسیاری از تریدرها از بازار فارکس برای تجارت و معاملات خود استفاده می کنند و به همین خاطر نیز میزان نقدینگی موجود در این بازارها بسیار گسترده است.

 این میزان نقدینگی اغلب در اختیار تریدرها قرار می گیرد و همه نیازهای آن ها در این بازارهای معاملاتی مرتفع می شود. هر یک از تریدرها در هر زمان که بخواهند، این نقدینگی را وارد یا خارج می کنند. هزینه این معاملات نسبت به بروکرها مناسب تر است. در هر یک از این برنامه ها اغلب سیاست هایی اعمال می شود که برای سرمایه گذاران منفعتی نداشته و گاها سبب متضرر شدن این افراد نیز می شوند. هزینه های ترید در این بازارها بسیار کمتر از سایر بازارهای اقتصادی برآورد می شود و این مسئله نظر و توجه سرمایه گذاران را به سوی این بازارها جلب کرده است.

در این بازارها رقابت بالایی در میان تریدرها وجود دارد و همین مسئله سبب افت هزینه های معاملات فارکس شده است و در میان مزایای فارکس دسته بندی می شود. جذابیت این مارکت معاملاتی در کاهش هزینه هایی است که در این فرایند صرف می شود.

مزایای فارکس چیست؟
ویژگی‌های فارکس

قابلیت لوریج در سیستم فارکس

این برنامه قابلیت های منحصر به فردی در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. یکی از مهمترین آن ها قدرت لوریج است که امکاناتی وسیع به کاربران فارکس می دهد. به این ترتیب روند معاملاتی آن ها با سهولت بیشتری همراه خواهد شد. با وجود این قدرت عمل برای تریدرهای این مارکت، هر یک از آن ها بیشتر از توان معاملاتی خود در بازه های زمانی تعیین شده، به معامله می پردازند و محدودیتی در این زمینه نخواهند داشت و یا محدودیت های آن ها کمتر می شود.

این قابلیت به کاربران این اجازه را می دهد که با کمترین میزان سرمایه نیز در فارکس شرکت کرده و معاملات خود را انجام دهند. این ویژگی یکی از اهرم های مهم برنامه فارکس به شمار می رود که به آن در میان رقبا برتری می بخشد. این ویژگی بیشتر در معاملات سی اف دی مورد توجه قرار دارد. کاربران می توانند با استفاده از آن با رقمی بیشتر از حساب خود ترید کنند. به این ترتیب سرمایه معامله گر چندین برابر شده و سود قابل توجهی در این بازارها به دست می آورد.

در این بازارها شرایط خارق العاده ای برای افزایش سرمایه افراد در نظر گرفته شده است. علاوه بر این طرح ریزی های مالی متعددی در این راستا انجام گرفته؛ به همین خاطر نیز بسیاری از سرمایه گذاران این مارکت در بازه های زمانی کوتاه به ثروت قابل توجهی دست یافته اند. کارگزاری های این مارکت سرمایه مورد نیاز تریدرها را در اختیار آن ها قرار می دهند. در این حالت تریدرها باید برای معاملات انجام شده اسپرد پرداخت کنند. سود یا زیان تریدرها در این عرصه چندان مهم نیست! با استفاده از این قابلیت مهم بسیاری از معامله گران به هدف خود رسیده اند.

قابلیت نقد شوندگی بالای سرمایه

یکی دیگر از مزایای مهم برنامه فارکس تعداد بالای شرکت کننده هایی است که در این مارکت به معامله می پردازند. این بازار مالی در قیاس با سایر مارکت های مشابه، از شرکت کننده های بیشتری برخوردار است و این مسئله قابلیت نقد شوندگی بیشتری به این عرصه می بخشد.

 هر چه حجم نقد شوندگی در بازارهای مالی بیشتر و گسترده تر باشد، فعالان قدرت عمل بیشتری خواهند داشت و آزادانه تر سرمایه خود را خارج یا وارد می کنند. به این ترتیب در زمان بروز زیان و ضرر در عرصه های معاملاتی مختلفی به سرعت از مارکت خارج شده و مجددا در زمان مطلوب تر وارد می شوند. این ویژگی در زمینه جفت ارزهای معاملاتی بیشتر مورد توجه قرار دارد. این ویژگی مارکت فارکس در زمینه های بین المللی نیز مورد استفاده قرار گرفته و مزایای بی شماری خواهد داشت. دراین رمز ارزها دولت ها هیچ دخالتی نداشته و به همین خاطر نیز تغییر قیمت های موجود در آن بر اساس میزان نقدینگی موجود از هر رمز ارز انجام می شود.

مزایای فارکس چیست؟
مزایای فارکس

عدم مداخله سازمان بورس مرکزی در سیستم فارکس  

از مزایای فارکس می توان به عدم دخالت سازمان بورس در این برنامه اشاره کرد. این مزیت بر ویژگی های منحصر به فرد آن می افزاید. این سیستم دفتر مرکزی یا سازمانی ندارد و تحت نظارت اشخاص یا افراد به خصوصی قرار نمی گیرد. به علاوه گروه های مختلف اقتصادی نیز صاحبین فارکس نیستند. با در نظر گرفتن این موارد می توان به استقلال عمل این برنامه پی برد که یکی از مهمترین مزایای فارکس  به شمار می رود.

هیچ سازمان یا نهادی اجازه دخالت در امور این برنامه نداشته و کلیه این موارد سبب استقبال بیشتر از آن در بازارهای اقتصادی شده است. به طور کلی هیچ ابتدا و انتهای مشخصی نیز برای این بازارها وجود ندارد. به عنوان مثال یک اتوبان و جاده خاکی بی سر و ته در بازارهای اقتصادی ابتدا و انتهای مشخصی ندارد. کسانی که وارد این مارکت مالی شده اند، هیچ ادعایی برای مالکیت آن نداشته و به همین خاطر نیز سیستم آن قابل اعتماد تر است. شبکه های مختلف این برنامه به یکدیگر متصل می شوند و به این ترتیب ساختار کلی فارکس را به وجود می آورند.

در میان مهمترین مزایای فارکس، استقلال امور اقتصادی آن بسیار مهم تلقی می شود. تنها استثنایی که در این زمینه وجود دارد، تاثیر گذاری برخی از سرمایه گذاران این مارکت بر هزینه ها و نرخ ارزهای تعیین شده در آن است. این سرمایه گذاران رقم قابل توجهی از رمز ارزها و سرمایه های موجود را خریداری کرده و با ورود و خروج سرمایه آن ها نظم موجود در بازار فارکس نیز متحول می شود.  به جز این مسئله میزان عرضه و تقاضا تعیین کننده نرخ ارزهای موجود در آن خواهد بود.

فعالیت 24 ساعته بازار فارکس

یکی دیگر از مجموعه مزایای فارکس حضور 24 ساعته آن در عرصه های مالی است. افراد می توانند، تجارت در این زمینه را در هر ساعتی از شبانه روز انجام دهند و محدودیت زمانی ای برای استفاده از آن نخواهند داشت. روزهای شنبه و یکشنبه در این بازار به عنوان روزهای تعطیل ماه میلادی محسوب شده و در این بازه های زمانی فعالیتی در فارکس انجام نخواهد شد.

بسیاری از معامله گرانی که در این بازارهای تجاری فعالیت دارند، به صورت پاره وقت و در کنار کار و حرفه اصلی خود به ترید و مبادلات ارزی می پردازند. آن ها در ساعاتی که احساس راحتی و آزادی عمل بیشتری دارند،  تجارت در این عرصه را انجام می دهند. با وجود این قابلیت های مهم همه افراد می توانند در هر بازه زمانی که بیکار هستند یا در زمان استراحت خود، روند معاملاتی بازار را بررسی کرده و برای شرکت در عرصه های اقتصادی مختلف برنامه ریزی داشته باشند.

مزایای فارکس چیست؟
مزیت های فارکس

گزینه های معاملاتی فارکس

یکی از ویژگی های فارکس که سبب برتری این برنامه نسبت به سایر مارکت های موجود شده، گزینه های معاملاتی متعددی است که این برنامه در اختیار تریدرها قرار می دهد. با وجود این قابلیت مهم گزینه های تجاری بسیاری در اختیار معامله گرها قرار می گیرد. آن ها می توانند در هر عرصه ای که اطلاعات بیشتری دارند، شرکت کرده و به کسب سود بپردازند. صدها جفت ارز و رمز ارزهای تکی در این برنامه مبادله می شوند. به طوری که هر یک از آن ها به سهولت در بازارهای فارکس خرید و فروش شده و به نقدینگی نیز تبدیل خواهند شد.

این مسئله فرصت های بیشتری برای کسب سود و درآمد در اختیار تریدرها قرار می دهد. در صورت وجود تنوع بالا در این مارکت ها، معامله گران با بررسی ها و مطالعات گسترده، انتخاب خود را در میان بازارهای معاملاتی پیش رو انجام داده و اغلب بهترین گزینه های موجود را بر می گزینند.

مهمترین معایب بازارهای فارکس

در کنار مهمترین مزیت های فارکس معایبی نیز متوجه این برنامه های بزرگ اقتصادی است که بررسی آن ها برای استفاده های بهتر از این برنامه خالی از لطف نخواهد بود. در این برنامه گاها شرایط خطرناکی به وجود می آید که سرمایه افراد را تحت تاثیر قرار داده و آن را به خطر می اندازد. از این رو توصیه می کنیم که با این موارد به دقت آشنا شده و اطلاعات خود را در خصوص آن ها تکمیل کنید. برخی از این خطرات را در زیر مشاهده می کنید:

  1. خطر لوریج؛ در صورتی که استفاده آگاهانه ای از این سیستم نداشته باشید، بدون شک این قابلیت شما را به دردسر انداخته و سبب از بین رفتن بخشی از سرمایه شما خواهد شد.
  2. نمایش تک نفره؛ در بخش هایی از این برنامه امکان مقایسه اطلاعات وجود ندارد و هر فرد تنها می تواند به صورت تک نفره از این برنامه استفاده کند. به این ترتیب محدودیت هایی در این خصوص وجود دارد که روند سرمایه گذاری را دشوار می کند.
  3. نوسانات بالا: این مسئله در بازار ارزهای دیجیتالی و سرمایه های بورس بسیار متداول است. اما بازارهای فارکس نیز از این آسیب ها در امان نمی باشد.
  4. اگرچه باز بودن 24 ساعته بازارهای فارکس یک مزیت برای آن به شمار می رود، اما با وجود این قابلیت، افراد باید حتما به صورت بیست و چهار ساعته در برنامه حاضر شده و روند سرمایه گذاری خود را زیر نظر بگیرند. به این ترتیب زمان آن ها تلف خواهد شد.
  5. ترس از دست دادن سرمایه
مزایای فارکس چیست؟
مزیت‌های فارکس

بررسی سوالات متداول بازارهای فارکس

در این گزارش تا حدودی بررسی کردیم که مزایای فارکس چیست و چه محاسنی آن را در میان تریدرها به اوج شهرت رسانیده اند. اکنون شما می توانید، با اطلاعات بیشتری در این عرصه گام بردارید و فعالیت های تجاری خود را در این بخش انجام دهید. برخی از سوالات متداولی که گاها در خصوص این برنامه مطرح می شوند را در این بخش ارائه می دهیم که اطلاعات شما را در این زمینه تکمیل می کنند:

  1. فارکس یا بازارهای بورسی؟ بازارهای فارکس بسیار مدرن تر و پیشرفته تر از بازارهای بورسی هستند و کسب سود در آن ها به سهولت انجام می گیرد.
  2. دلیل علاقه سرمایه گذاران به شرکت در بازار فارکس چیست؟ بسیاری از افراد با کمترین سرمایه نیز در این مارکت وارد می شوند و به همین خاطر در میان بازارهای مالی موجود این سیستم را بر می گزینند.
  3. ربات فارکس چیست؟ این ربات را به نام اکسپرت فارکس نیز می شناسند و از قابلیت های مهم آن برای رصد کردن بازارهای معاملاتی مربوطه استفاده می کنند.

جمع بندی

در این گزارش برخی از مهم ترین مزایای استفاده از فارکس را بیان کرده و شما را با یکی از محبوب ترین مارکت هایی که تریدرها در آن حضور دارند، آشنا کردیم. اگر به تازگی وارد این عرصه های مالی شده اید، برای آغاز کار خود از فارکس استفاده کنید. در این برنامه به تدریج از مبتدی به حرفه ای تبدیل می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *