دلیل موفقیت بیشتر زنان در بورس

دو شخص را در نظر بگیرید که شخص اول ۸۰ درصد و شخص دوم ۶۰ درصد اطلاعات و علم در بازار بورس دارند.به نظر می آید که هردو پلان های معاملاتیشان با توجه به میزان علمی که در بورس دارند برای آنها کارایی دارد اما شخص اول مرد و شخص دوم زن می باشد و با توجه به خصوصیات شخصیتی عمومی مردان معامله گر مرد دارای غرور و معامله گر زن دارای انعطاف بیشتری است.

فکر می کنید کدام یک از این دو شخص در بازار بورس موفق تر است؟

جالب است بدانید اگر چنین شرایطی برای این دو معامله گر حاکم باشد معامله گر زن که علم کمتری دارد اما انعطاف پذیرتر است راحت تر به سود می رسد.chartanalysis.ir

وقتی معامله گر مغرور تحلیلی انجام می دهد انتظار دارد که حتما روند بازار مطابق تحلیلش پیش برود. چنین معامله گری با پافشاری بر درستی تحلیل خود که لزومی هم ندارد همیشه درست باشد ممکن است به خودش ضررهای زیادی را متحمل کند و برای اثبات درستی تحلیل خودش ممکن است معامله‌ای که وارد ضرر شده و در جهت عکس تحلیلش پیش می‌رود را با پافشاری نگه دارد به امید برگشت روند که این امر بسیار خطرناک است. اما معامله‌گر منعطف هیچ اصراری بر درستی تحلیل اش ندارد و ترید های اشتباه را قبول می کند و با مقدار کمی ضرر از معامله ی ضررده اش خارج میشود. معامله‌گر منعطف به سود کردن و زیاد کردن سرمایه اش می اندیشد و این نکته مهم و خوبی برای اوست که باعث می‌شود از معامله گر مغرور پیش بیفتد.

و نکته جالب این است که به همین دلیل تحقیقات نشان می دهد درصد موفقیت زنان در معامله گری بیشتر از مردان است زیرا زنان از انعطاف بیشتری نسبت به عموم مردان برخوردارند.

(نوشته از کایتلین)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *