دانلود متاتریدر 4 برای ویندوز و موبایل

متاتریدر یکی از محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های معاملاتی در دنیاست که در بازارهای مختلف جهانی و داخلی کاربرد دارد.در این صفحه، می‌توانید متاتریدر ۴ که محبوب‌ترین نسخه متاتریدر هست را دانلود کرده و استفاده کنید.لینک دانلود متاتریدر 4 برای ویندوز 32 بیت و 64 بیت و همچنین برای موبایل به صورت اندروید و آیفن ios قرار داده شده است.

همچینن در این صفحه، توضیحات لازم برای دریافت آموزش رایگان قوی ترین استراتژی برای فارکس نیز داده شده است.

حل مشکل دانلود متاتریدر 5 به جای متاتریدر 4

با توجه به سیاستی که سایت mql5 برای گسترش متاتریدر 5 در پیش گرفته، معمولا اکثر افراد این مشکل را دارند که به هنگامی که اقدام به دانلود متاتریدر 4 برای ویندوز میکنند، بعد متوجه می‌شوند که متاتریدر 5 روی سیستمشان نصب شده.

به جهت حل این مشکل، در اینجا متاتریدر 4 را قرار دادیم تا بتوانید بدون مشکل، فایل متاتریدر 4 را از همین‌جا دانلود و استفاده کنید. البته به دلایل مشکلاتی که در اینترنت کشور ما وجود دارد، ممکن است نتوانید فایل ها را دانلود کنید.

نرم افزار متاتریدر در فارکس
دانلود متاتریدر 4

دانلود متاتریدر 4 برای ویندوز

به صورت مستقیم وارد لینک اصلی دانلود متاتریدر 4 از سایت متاکوئتس می شود، که ممکن است با اینترنت ایران، برای خیلی از افراد در دسترس نباشد. (برای دانلود از این لینک، لازم است از ابزارهای وی pn استفاده کنید)

دانلود با فایل فشرده (زیپ) : به صورت فایل فشرده شده (زیپ) ، قرار داده شده که می توانید، بعد از دانلود متاتریدر 4، آن را از حالت فشرده خارج کنید.

اگر باز هم برای دانلود متاتریدر 4 مشکل داشتید، روش سوم، می تواند فایل متاتریدر 4 را به صورت قطعی برای شما، دانلود کند.

دانلود mt4 ویندوز از گوگل درایو: فایل نصبی متاتریدر را در گوگل درایو، آپلود و لینک آن را در اینجا قرار داده ایم، این لینک به راحتی برای شما در دسترس خواهد بود.

اگر مشکل دانلود متاتریدر 4 داشتید:

در صورتی که فایل های متاتریدر از لینک های بالا، برای شما دانلود نشد، متن زیر را به همراه آدرس ایمیل خودتان، از طریق چت آنلاین برای ما بفرستید. ما در در سریع ترین حالت ممکن، فایل های متاتریدر 4 قابل دانلود را به آدرس ایمیل شما، ارسال می کنیم.

متن که باید از طریق چت آنلاین برای ما ارسال کنید:
من مشکل دانلود متاتریدر 4 را دارم، درخواست می کنم فایل های دانلود متاتریدر 4 ویندوز را برای من ایمیل کنید. آدرس ایمل من : ( ….در اینجا آدرس ایمیلتان را بنویسید….. )

100 دلار رایگان برای شروع فارکس!

در بروکر فارکس چیف که یکی از سه بروکر برتر بازار فارکس هست، بونوس 100 دلاری رایگانی ارائه می شود که می توانید بعد از ثبت نام در سایت بروکر، آن را دریافت و شروع به معامله کنید. شرایط نسبتا خوبی برای برداشت از این صددلار قرار داده شده است که پیشنهاد می شود از آن استفاده نمایید. در صفحه مربوط به بروکر فارکس چیف، می توانید اطلاعات کامل را دریافت کنید.

در حال حاضر، در یکی از بروکرهای فارکس، این امکان وجود دارد که بتوانید، با کسب سود از حساب دمو، سود واقعی هم بدست بیاورید. برای خواندن شرایط این حساب، از طریق لینک زیر‌، به صفحه توضیحات هدایت خواهید شد:

جدیدترین بونوس و مسابقات در بروکر های فارکس

برای دریافت جدیدترین اخبار و اطلاعیه های بروکر ها راجع به بونوس ها و مسابقات، وارد لینک زیر شوید

 

آموزش رایگان فارکس(دوره مقدماتی از صفر+دوره حرفه ای فارکس)

برای دریافت دوره آموزش های با کیفیت و رایگان فارکس، در سطوح مختلف آموزشی، روی دکمه زیر کلیک کنید. این آموزش های به صورت بسیار پیشرفته تهیه شده است.

 

آموزش متاتریدر 4 برای فارکس

اگر قصد کار کردن با نرم افزار متاتریدر 4 را دارد، احتمالا نیاز به یک آموزش سریع، ساده و کلی از متاتریدر را خواهید داشت. شما می‌توانید به رایگان فیلم آموزشی متاتریدر را در سایت هشتصد ببینید.برای آموزش استفاده از متاتریدر 4 می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

آموزش رایگان استراتژی معاملاتی اسکالپ در فارکس

با بررسی وضعیت موجود تریدرهای ایرانی در بازار فارکس، احساس کردیم که نیاز است تا به رایگان یکی از قدرتمندترین روش های معاملاتی را به مخاطبان عزیز سایت هشتصد، تقدیم کنیم. می توانید از طریق لینک زیر، این روش معاملاتی را از ما هدیه بگیرید. امیدوارم که منجر به سوددهی دائمی برای شما شود.

 

نحوه ساختن حساب دمو در متاتریدر 4 برای ویندوز

آموزش متاتریدر 4 چهار
دانلود متاتریدر چهار برای ویندوز

برای ساختن حساب دمو در متاتریدر چهار که دارای کیفیت کامل حساب ریل باشد، می‌توانید از لینک زیر وارد صفحه آموزش ثبت نام در بروکر شوید و به نحوی که در فیلم آموزشی میبینید، بعد از ثبت نام در بروکر فارکس، طبق توضیحات فیلم، به همان شکل یک حساب دمو با کیفیت کامل حساب ریل، نیز ایجاد کنید.

 

معرفی بهترین بروکر فارکس که به ایرانیان خدمات می‌دهد

در زمینه انتخاب بروکر، شما نیاز به اطلاعات و تجربه خواهید داشت. زیرا تمام بروکر ها به ایران خدمات نمی‌دهند و ما باید از ابین بروکرهایی که ایران را ساپورت می‌کنند، یکی که از همه بهتر باشد را انتخاب کنیم. بنابراین در سایت هشتصد، سعی کردیم که بهترین بروکری که مناسب شما باشد را معرفی کنیم. بروکری که هم اعتبار لازم را داشته باشد و هم از کیفیت کافی برخوردار باشد. به اندازه ای موضوع انتخاب بروکر مهم بود که لازم دیدم در همین ابتدا که قصد دارید با متاتریدر کار کنید، مبحث معرفی بروکر را مطرح کنم. امیدوارم که استفاده لازم را ببرید.

کسب سود از فارکس بدون نیاز به تخصص

شاید فکر می‌کنید تنها راه کسب درآمد از فارکس این است که خودتان با متاتریدر شروع به معامله کردن کنید، اما دوست دارم در اینجا سیستم کپی ترید را هم به شما معرفی کنم. اگر دوست دارید امن ترین، شفاف ترین و بی دردسر ترین حالت از سرمایه گذاری که می‌توانید استفاده کنید و بدون نیاز به داشتن تخصص و صرف وقت، در بازار معامله کنید بهتر از سیستم پیشرفته و عالی کپی تریدینگ بهره ببرید.

شما می‌توانید به راحتی معاملات حرفه ای ترین تریدرها را روی حساب خودتان کپی کنید، آن‌هم با نرم افزار کپی تریدینگ و بدون نیاز به اینکه بخواهید به صورت دستی معامله کنید. پیشنهاد می‌دهم برای دانستن، در مورد کپی تریدینگ، لینک زیر را باز کنید.

دانلود متاتریدر 4 برای کامپیوتر و موبایل
دانلود متاتریدر 4 برای ویندوز و موبایل

آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات بازار فارکس

آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات بازار فارکس
آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات بازار فارکس

در ادامه به اصطلاحات مورد استفاده در نرم افزار متاتریدر 4 پرداخته ایم. لازم است که با این اصطلاحات آشنا باشید تا بتوانید شروع خوبی در کار با متاتریدر داشته باشید.

پیپ چیست؟

پیپ واحدی برای سنجش تغییرات قیمت است.

در بازار فارکس نرخ برابری ارزها را تا پنج رقم اعشار محاسبه میکنند که به رقم چهارم بعد از اعشار پیپ میگویند.

مثلا فرض کنید نرخ یورودلار برابر با 1.43285 می باشد، به عدد هشت که رقم چهارم اعشار می باشد پیپ می گویند.

حال فرض کنید قیمت از 1.43285 به 1.43295 تبدیل شده دراین صورت میگوییم قیمت یک پیپ افزایش پیدا کرده است.

پیپت

به رقم پنجم بعد از اعشار هم که معمولا کوچک تر نوشته میشود پیپت می گویند.

البته اکثر بروکرها رقم پیپت را محاسبه نمیکنند و بروکرهایی که رقم پیپت را محاسبه کنند بنا بر دلایلی بروکرهای دقیق و بهتری هستند.

هر ده پیپت برابر با یک پیپ می باشد.

البته معامله گران در گفتار به دلیل کوچک  بودن رقم پیپت از آن استفاده نمیکنند و اگر بگویند قیمت قرار است سه واحد افزایش پیدا کند منظور آنها پیپ استه نه پیپت.

در جفت ارزهایی که یک سمت آن ین ژاپن باشد قیمت را تا دو یا سه رقم اعشار محاسبه میکنند ،که در این صورت رقم دوم  بعد از اعشار را پیپ و رقم سوم بعد از اعشار را پیپت می گویند.

مثلا فرض کنید کنید قیمت usdjpy برابر با 1.452 باشد در این صورت به عدد پنج که رقم دوم بعد از اعشار است پیپ و به عدد دو که رقم سوم بعد از اعشار است پیپت می گویند.

اسپرد چیست؟

در کارگزاری یا بروکر ها در هر لحظه برای هر جفت ارز دو قیمت متفاوت وجود دارد یکی قیمتی هست که شما با آن میتوانید خرید انجام دهید که به آن ask می گویند و یکی قیمت فروش است که به آن bid  گفته میشود و تفاوت قیمت ask و bid را اسپرد می گویند. در واقع اسپرد هزینه ایی هست که بروکر در صورت خرید و فروش ما از ما دریافت میکند.

در نرم افزار متاتریدر نیز میتوانید قیمت خرید و فروش و تفاوت آنها یا همان اسپرد را مشاهده کنید، مثلا همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید در لحظه ی نگارش این مقاله اسپرد جفت ارز یورو دلار دو پیپ می باشد.

اسپرد چیست

لات در فارکس چیست؟

به واحد اندازگیری حجم معاملات لات گفته میشود.

در معاملات هر یک لات برابر با صد هزار واحد از اون ارزی که میخواهیم بر روی آن معامله انجام دهیم.

برای مثال یک لات دلار به معنای صد هزار دلار می باشد.

و یا یک لات تومان برابر با صد هزار تومان می باشد.

در بازار فارکس ما نمیتوانیم به میزانی که دوست داریم خرید و فروش کنیم مثلا نمیتوانیم در هنگام باز کردن معامله عدد پانصد دلار را وارد کنیم  و می بایست معاملاتمان را بر اساس لاتیج های استاندارد انجام دهیم.

مثلا تصور کنید برای خرید برنج به یک عمده فروشی مراجعه میکنید اگر بسته های برنج عمده سی کیلویی باشند و شما بخواهید ده کیلوگرم برنج خریداری کنید عمده فروش این اجازه را به شما نمیدهد و قطعا به شما خواهد گفت یا می بایست یک بسته یا دو بسته برنج خریداری کنید.

در بازار فارکس نیز همین گونه شما می بایست معاملاتتان  را براساس لاتیج های استاندارد انجام دهید.

مثلا یا یک لات یا عددی که مضربی از یک لات باشد برای مثال یک دهم ، دو دهم ، یک صدم لات و ……

پایین ترین حجم لاتیج استانداری که شما میتوانید با آن معامله کنید یک صدم لات می باشد.

لوریج در فارکس چیست؟

اکنون فرض کنید که شما مبلغ دویست دلار در حساب معاملاتی خود وجه نقد دارید پس چگونه میتوان یک معامله با حجم یک صدم لات که برابر با هزار دلار است را انجام داد؟

در این جاست که لوریج یا ضریب اهرمی کارایی خودش را نشان می دهد.

در هنگام انجام معامله ابتدا می بایست حجم معامله را وارد کنیم و سپس وارد معامله شویم.

برای اینکه متوجه شوید میزان تغییرات قیمت با حجمهای مختلف چه میزان میتواند برای ما سود آور باشد به مثال زیر توجه کنید.

اگر با حجم یک صدم لات وارد معامله شویم و بازار ده پیپ در جهت پیش بینی ما حرکت کنید تقریبا یک دلار سود به دست می آوریم.

اگر با حجم یک دهم لات وارد  معامله شویم و بازار ده پیپ در جهت پیش بینی ما حرکت کند تقریبا ده دلار سود به دست می آوریم.

اگر با حجم یک لات وارد معامله شویم و بازار ده پیپ در جهت پیش بینی ما حرکت کند تقریبا صد دلار سود به دست می آوریم.

اگر به مثالهای بالا توجه کنید متوجه خواهید شد که در هردو مثال بازار به یک میزان حرکت کرده است اما چون در مثال دوم ما حجم را افزایش دادیم سود ما از بازار هم بیشتر شده است.

البته ذکر این نکته نیز حایز اهمیت است که استفاده از حجمهای بالاتر همانطور که میتواند سود شما از معامله را بیشتر کند میتواند ضررتان را نیز افزایش دهد و ریسک معاملات شما را بالا می برد.

در آموزشهای بعدی سایت هشتصد در قسمت مدیریت سرمایه بیشتر در مورد اینکه با چه حجمی وارد معامله شوید بیشتر توضیح خواهیم داد.

آموزش باز کردن معاملات به صورت لایو در نرم افزار متاتریدر

در ابتدا روی چارت قیمتی کلیک راست کنید سپس مثل تصویر زیر گزینه ی one click trading را انتخاب کنید.

آموزش باز کردن معاملات به صورت لایو در نرم افزار متاتریدر

بعد از کلیک بر روی Open click trading گزینه ی خرید و فروش سریع برای شما در بالا و گوشه ی صحفه نمایش داده خواهد شد.

آموزش باز کردن معاملات به صورت لایو در نرم افزار متاتریدر

در قسمت وسط می بایست حجم انتخابی خود را وارد کنید، با کلیک بر روی گزینه ی buy بروکر در همان لحظه با حجم انتخابی که وارد کردید برای شما خرید انجام خواهد داد و با کلیک بر روی گزینه ی sell بروکر در همان لحظه با حجم انتخابی که وارد کردید برای شما دستور فروش را اجرا خواهد کرد.

در واقع اگر پیش بینی شما این است که قیمت قرار است بالاتر برود باید گزینه ی خرید را انتخاب کنید تا بتوانید از بازار سود کنید و اگر پیش بینی شما این است که قیمت قرار است پایین تر بیاید باید بفروشید تا بتوانید از بازار سود کسب کنید.

در مثال تصویر زیر ما با حجم دو دهم لات وارد معامله خرید شدیم ،شما در قسمت پایین صحفه بخش ترید میتوانید اطلاعات معامله ایی که باز کردید را مشاهده کنید.

آموزش باز کردن معاملات به صورت لایو در نرم افزار متاتریدر

تعیین حد سود یا حد ضرر در فارکس

برای تعیین حد سود یا تیک پروفیت و حد ضرر یا استاپ لاس بر  روی چارت قیمتی کلیک راست کنید و سپس  بر روی گزینه ی modify کلیک کنید.

تعیین حد سود یا حد ضرر در فارکس

در صحفه ایی که باز شده با کلیک بر روی take profit و تغییر آن میتوانید حد سود یا tp خود را مشخص کنید. همچنین شما میتوانید در همین صحفه میزان استاپ لاس یا حد ضرر خود را نیز مشخص کنید.

بعد از تعیین حد سود و حد ضرر با کلیک بر روی گزینه ی Modify تغییراتی که مد نظر شما بوده اعمال میشود.

تعیین حد سود یا حد ضرر در فارکس

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید خطوط نقطه چین قرمز رنگی بالا و پایین قیمت برای ما نشان داده میشود که اینها همان حد سود و حد ضرری که ما انتخاب کردیم می باشد و در صورتی که قیمت به هرکدام برخورد کند معامله ما بسته میشود و نیازی نیست ما به ظور مداوم چارت را چک کنیم.

 

اگر موس خود را روی حد سود و حد ضرر نگه دارید متوجه میشوید که اعداد و ارقامی برای شما نشان داده میشود .

مثلا اگر شما موستان را روی حد سود نگه دارید به شما نشان می دهد که مثلا اگر از این معامله سود کنید سود شما چه قدر خواهد بود.

مانند تصویر زیرکه سود مما از معامله 53.40 دلار می باشد.

تعیین حد سود یا حد ضرر در فارکس

بستن معامله در فارکس

همچنین اگر شما بخواهید در همین  لحظه از معامله خارج شوید میتوانید با کلیک بر روی ضربدر پایین صحفه معامله خودتان را ببندید و میزان سودتان از معامله را در قسمت profit  در پایین صحفه مشاهده کنید.

بستن معامله در فارکس

همچنین شما در قسمت account history در پایین صحفه میتوانید اطلاعات معامله خود را مشاهده کنید.

بستن معامله در فارکس

معاملات در غیاب شخص یا پندینگ اوردر

به جز روشی که  برای خرید و  فروش برای شما توضیح دادیم انواع دیگری انواع دیگری از دستورات خرید و فروش هم هست که به آنها پندینگ اوردر میگویند و به چهار دسته ی بای لیمیت، سل لیمیت،سل استاپ و بای استاپ تقسیم میشوند.

معاملات در غیاب شخص یا پندینگ اوردر

بای لیمیت

به سفارش خرید در قیمت پایین تر از ققیمت جاری بازار میگویند.شما زمانی از بای لیمیت استفاده میکنید که تحلیل کردید قیمت تا فلان ناحیه پایین می آید و سپس از آن ناحیه حرکت کرده و به سمت بالا می رود.

سل لیمیت

سل لیمیت بر عکس بای لیمیت است و دستور سل لیمیت سفارش فروش در قیمتی بالاتر از قیمت جاری بازار است  یعنی برای زمانی است که شما تحلیل کردید که اگر قیمت به فلان ناحیه برسد دیگر توان بالاتر رفتن را ندارد و از ناحیه ریزش کرده و به سمت پایین می آید.

مزیت استفاده از دستورات پندینگ اوردر این است که نیازی نیست شما به صورت مداوم چارت را چک کنید که ببینید کی قیمت به ناحیه ی مورد نظر شما می رسد که بخواهید بخرید یا بفروشید.در واقع شما پندینگ اوردر را که قرار می دهید هر زمان قیمت به پندینگ اوردر شما رسید سفارش خرید یا فروش شما انجام و اجرا خواهد شد.

بای استاپ

سفارش خرید در قیمتی بالاتر از قیمت جاری بازار را بای استاپ می گویند،در واقع زمانی که شما تحلیل میکنید که قیمت اگر به فلان ناحیه برسد دوباره صود خواهد کرد از بای استاپ استفاده میکنید.

سل استاپ

سل استاپ بر عکس بای استاپ می باشد وسفارش فروش پایین تر از قیمت جاری بازار است. در واقع برای زمانی مناسب است که شما تحلیل می کنید قیمت اگر به فلان ناحیه برسد دوباره ریزش خواهد کرد.

‫23 نظر

  • سلمانی گفت:

    لینک متاتریدر برای کامپیوتر

  • سلمانی گفت:

    سلام من مشکل دانلود متاتریدر 4 رو دارم اگه ممکنه لینک رو به به ایمیل ارسال کنید

  • امیر گفت:

    من مشکل دانلود فایل های متاتریدر 4 را دارم، درخواست می کنم فایل های دانلود متاتریدر 4 ویندوز را برای من ایمیل کنید.
    jawadamiri881@gmail.com

    • admin گفت:

      سومین لینکی که قرار داده شده بدون مشکل دانلود و نصب میشه. این در واقع همون چیزیه که قراره براتون ایمیل بشه. تستش کنید

  • Eliya گفت:

    سلام
    میشه لطفا برای منم متا تریدر ۴ رو ایمیل کنین ممنون
    همش ۵ دانلود میشه

  • فرهاد گفت:

    سلام .لطفا فایل نرم افزار متاریدر 4 برای ویندوز رو برام ارسال کنید .هر کاری میکنم 5 برام نصب میشه ممنونم .

  • zahraa گفت:

    من مشکل دانلود فایل های متاتریدر 4 را دارم، درخواست می کنم فایل های دانلود متاتریدر 4 ویندوز را برای من ایمیل کنید.

  • تکتم کارگر گفت:

    باسلام من مشکل دانلود دارم نرم افزار متا تریدر برام دانلود نمیشه لطفا راهنمایی کنید.

  • امیر گفت:

    سلام ببخشید من میخوام متاتریدر 4را دانود کنم لطا فایل برام بفرستید

  • یاسین گفت:

    سلام فایل برام دانلود میشه اما نصب نمیشه ممنون میشم راهنماییم کنید.

  • فاطمه گفت:

    چرا موقع شخصی سازی چارت بعد از دوباره باز کردن همان چارت شخصی سازی شده به حالت قبل باز میشود ؟ و چرا همه ی چارت ها به یکباره شخصی سازی نمی شوند؟ باید تک تک باز کنم و شخصی سازی کنم که با بسته چارت دوباره از اول این کار باید انجام شود

  • admin گفت:

    هدف و نیت مدرس، آموزش صحیح و کاربردی بوده است. البته که نتایج خوبی هم مشاهده شده. این مورد رو کاملا قبول داریم که گاهی لازم هست بعضی از قسمت ها رو دوبار یا بیشتر ببینید که اینم بستگی به سطح دانش قبلی آموزنده داره. امیدواریم که در آینده بهتر پیش بریم. حتما انتقاد شما برای ما کاربردی خواهد بود. متشکرم

  • علی اذر گفت:

    رمز فایل نصبی چیست؟؟

  • سجاد گفت:

    درود بر شما.چرا هنگام نصب متا 4 پسوورد پروکسی میخاد ؟

  • samet گفت:

    بابا اینا همش واسه 32بیت هست که

  • با سلام لطفا راهنمایی فرمایید چگونه می توانم با متا تریدر کار کنم

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *